این گوشی با نمایشگر وسیع ۶.۵ اینچی خود، بزرگ‌ترین گوشی هوشمند اپل محسوب می‌شود؛ از همین رو کوپرتینونشین‌ها با کنار گذاشتن پسوند «پلاس»، واژه‌ی «مکس» را به انتهای نام این مدل اضافه کرده‌اند تا بیش از پیش بر ابعاد نمایشگر آن تأکید کنند؛ البته صرف‌نظر از بزرگی پنل، آیفون ۱۰ اس مکس با ابعاد ۷.۷ × ۷۷.۴ × ۱۵۷.۵ میلی‌متری، به‌صورت جزئی پهنا و ارتفاع کمتری نسبت به آیفون ۸ پلاس ۵.۵ اینچی دارد و تنها ۰.۲ میلی‌متر از آن ضخیم‌تر است. فبلت گران‌قیمت اپل تفاوت ظاهری بسیار اندکی با آیفون X دارد و صرفا ابعاد فیزیکی آن بزرگ‌تر شده است؛ گویی طراحان کوپرتینو صرفا ابعاد مدل سه‌بعدی آیفون XS را با مقیاس خاصی، افزایش داده‌ و از آن برای تولید آیفون ۱۰ اس مکس استفاده کرده‌اند. محل کلیدهای سخت‌افزاری و ابعاد آن‌ها، ساختار بدنه، بریدگی نمایشگر و نوارهای قاب گوشی XS Max، تفاوتی با برادر کوچک‌ترش ندارد.

   

قاب آیفون XS Max با بدنه‌ای مرکب از شیشه و فولاد ضد زنگ، به‌ لحاظ ساختاری، تفاوت غافلگیرکننده‌ای با آیفون ۱۰ ندارد و همان کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد که از محصولات Apple سراغ داریم. کوپرتینونشین‌ها ادعا می‌کنند که مقاوم‌ترین شیشه‌ی به‌ کار رفته در بین تمام گوشی‌های هوشمند را در بدنه‌ی آیفون‌های جدید استفاده کرده‌اند و جنس فریم دستگاه را نیز هم‌سطح فولاد به‌ کار رفته در تجهیزات پزشکی می‌دانند.

پس از گذشت یک سال از عرضه‌ی آیفون ۱۰، آنچه کماکان در نسل جدید این گوشی هوشمند نیز خودنمایی می‌کند، صفحه‌نمایش تمام‌صفحه با حاشیه‌های فوق‌العاده باریک و بریدگی بحث‌برانگیزی محسوب می‌شود که در لبه‌ی بالای نمایشگر برای جای دادن دوربین سلفی در کنار ماژول‌ Face ID ایجاد شده است. اپل با تا کردن پنل نمایشگر، موفق شد تا درایور آن را به زیر پنل انتقال دهد و بدین ترتیب حاشیه‌ی پایین نمایشگر را به‌طور کامل حذف کند؛ دستاوردی که تولیدکنندگان دیگر هنوز هم در پیاده‌سازی آن درمانده‌اند.

 

المان‌های به‌ کار رفته در نمای پشت آیفون XS و قاب آیفون XS Max با آنچه از آیفون ۱۰ سراغ داریم، تفاوتی ندارد؛ همانند محصولات سال گذشته، دیگر خبری از عبارت «Designed by Apple in California» نیست و در نیمه‌ی پایین دستگاه، تنها واژه‌ی «iPhone» به‌چشم می‌خورد. به‌نظر می‌رسد که کوپرتینونشین‌ها کماکان در کارگذاری کاملِ ماژول دوربین در دل شاسی ناتوانند و دوربین دوگانه‌ی آیفون ۱۰ اس مکس با همان چینش عمودی نسل قبل، در گوشه‌ی سمت چپ دستگاه، از سطح پنل پشتی بیرون زده است، این موضوع باعث می‌شود تا به‌راحتی نتوان از گوشی روی میز استفاده کرد. غیر از دو مورد یادشده، لوگوی براق اپل نیز در میانه‌ی پنل پشتی خودنمایی می‌کند که زیر پوشش شیشه‌ای قرار دارد.

لبه‌ی سمت چپ کاور آیفون XS Max همانند گذشته از دو کلید کنترل حجم صدا و سوئیچ نوتیفیکیشن میزبانی می‌کند، در حالی که کلید چندمنظوره و عریض Side Button و درگاه سیم‌کارت، سمت راست گوشی را اشغال کرده‌اند. با حذف‌شدن کلید هوم، تعدادی از عملکردهای آن، نظیر دسترسی به سیری و ثبت اسکرین‌شات برعهده‌ی کلید کناری قرار دارد. اپل کلید‌های فیزیکی و درگاه سیم‌کارت را نیز از جنس فولاد ضدزنگ ساخته است؛ بنابراین فشردن آن‌ها لذت مضاعفی را به‌ همراه دارد. آیفون ۱۰ اس در چین از دو سیم‌کارت فیزیکی پشتیبانی می‌کند که در آن، سیم‌کارت‌ها روی دو سوی سینی سیم‌کارت قرار می‌گیرند؛ اما در سایر دنیا می‌توان روی آن از یک سیم‌کارت فیزیکی و یک eSIM استفاده کرد. خاطرنشان می‌کنیم که ما نسخه‌ی هنگ‌کنگ آیفون XS Max را با پشتیبانی از دو سیمکارت فیزیکی در اختیار داشتیم.


نیم پز آیفون ,گوشی ,فیزیکی ,ابعاد ,نمایشگر ,سیم‌کارت ,سیم‌کارت فیزیکی ,قرار دارد ,استفاده کرده‌اند ,صرفا ابعاد ,گوشی هوشمند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

صنایع تهویه پاسارگادTahviehpasargad دانلود موزیک جدید خرید و فروش سایت پرتو تپل خانم باران چت عرضه و پخش اسپند دود کن برقی ثامن