نصب گیت گاهی : فارغ از تکنولوژی بکار گرفته شده در یک گیت امنیتی شرکتهای مختلف بردهای متنوعی برای سیستمهای امنیتی طراحی میکنند . ازعلل این تنوع می توان موارد زیر را نام برد

• توان مصرفی که تا حدودی مترادف با شعاع میدان مغناطیسی فرستنده است
• پوشش رنجهای فرکانسی متفاوت توسط سیستم
• کارایی در محیط های پر نویز
• تعداد ساپورت آنتن های
• قیمت تمام شده
همچنین آنتن ها ی گیت گاهی با اشکال و اندازه های متنوع طراحی میگردند معمولا هر مدل دفترچه راهنمایی دارد که از طریق آن میتوان تنظیمات لازم جهت نصب و راه اندازی سیستم را انجام داد این تنظیمات شامل انتخاب فاصله ی مناسب بین آنتن فرستنده وگیرنده است که بر مبنای عواملی چون نوع واندازه ی عنصرامنیتی مورد استفاده در گاه ، توان دستگاه و نویز محیط و غیره صورت میگیرد تنظیمات دیگری از قبیل تعیین فرکانس کاری سیستم ، تنظیم میزان صدای آلارم ، تنظیم حساسیت سنسور گیرنده به عنصر امنیتی و غیره وجود دارند که یا توسط کلیدهای ON وOFF و پتانسیو مترهای موجود بر روی بورد دستگاه به صورت دستی انجام میشود یا بوسیله ی یک واسط گرافیکی از طریق صفحه نمایش با ریموت مخصوص سیستم و یا بوسیله یک اینترفیس کامپیوتری از طریق کی بورد کامپیوتر قابل تنظیم میباشند . البته گاهی اوقات گزینه ی تنظیمات اوتوماتیک نیز وجود دارد که میتوان از آن بهره برد. برای نمونه راهنمای نصب یک سیستم امنیتی با تکنولوژی AM عینا در پیوست آورده شده است.
در ادامه به نکاتی درباره ی نصب وکاربرد تکنولوژی های RF ، AM و EM پرداخته می شود که در نصب و راه اندازی این سیستم ها وجود دارد .

Gate2

نصب گیت گاهی RF

یکی از بحث های مهم در مورد گیت گاهی RF بحث تداخل است منظور از تداخل ایجاد اختلال در عملکرد گیت گاه A توسط گیت گاه B است . این اختلال هنگامی رخ می دهد که دو فوشگاه نزدیک به هم باشند ( در حدود 5 الی 20 متر ) و هر دو از گیتهایی با تکنولوژی RF استفاده کنند . پارامترهایی که سبب تداخل میشوند عبارتند از:
• استفاده از رنج فرکانسی یکسان توسط هر دو گیت
• بزرگی شعاع میدان مغناطیسی تولید شده توسط یک یا هر دو گیت
• فاصله میان دو سیستم نصب شده از یکدیگر
• حساسیت گیرنده ها که به ابعاد تگ ها ونویز محیط بستگی دارد
برای حل مشکل تداخل احتمالی گیر گاهی RF هنگام نصب گیت گاهی آرتابان می توان بجای استفاده گیتهای تک فرکانس از گیت های گاهی مولتی فرکانس استفاده کرد . منظور از مولتی فرکانس بودن دستگاه اینست که دستگاه میتواند در یکی از چندین رنج فرکانسی خود کار کند مثلا اگر دستگاه دارای رنجهای مختلف 8 MHz ، 5 MHz ،3 MHz و 2 MHz باشد میتواند بر روی یکی از فرکانس ها مذکور کار کند این در حالیست که مدل های تک فرکانس تنها در یک رنج فرکانسی غیر قابل تغییر و از قبل تعیین شده میتوانند کار کنند. به این ترتیب در صورت وجود تداخل نصاب گیت یا پرسنل آموزش دیده شده ی گاه می توانند فرکانس ، توان و یا حساسیت دستگاه را طوری تغییر دهند تا مشکل تداخل بر طرف شود.
اگر تنها با تغییر فرکانس دستگاه گیت گاهی بر طرف شود همانطور که در قسمت اساس کار تکنولوژی RF نیز اشاره شد می بایست تمامی تگ های گاه را نیز عوض کرد که هزینه بر است .

تماس با آرتابان

برای اجتناب از این کار در عرف قانونی بین نصاب های سیستم های RF وجود دارد و آن این است که نصاب دستگاه جدید حق ندارد عملکرد دستگاه های مجاور را مختل کند و همیشه دستگاه جدید را می بایست سازگار کرد . به این صورت این دسته از مشکلات تکنولوژی RF قابل رفع می باشد.
نکته آخر در مورد گیت گاهی RF این که مدلهایی از این نوع گیت ها وجود دارند که در این مدلها بوردهای و آنتهای گیرنده وفرستنده با هم ادغام میشوند که به آن مونو ( MONO ) میگویند . از مونو ها بیشتر مواقعی است استفاده می شود که پهنای درب گاه کوچک است معمولا شعاع عملکرد مونو ها بیشتر از یک متر نیست.

نصب گیت گاهی AM

تمامی گیت های گاهی AM با هر مدل وبا هر شرکت سازنده ای در فرکانس 58 KHz کار میکنند که در نتیجه تمامی تگهای AM نیز در این فرکانس کار میکنند . نکته جالب و قابل توجه این گیتها تداخل گیت های مجاور با یکدیگر است که به آسانی قابل رفع میباشد .
با توجه به اساس کار گیر گاهی AM اگر فرض شود گیت گاهی A در مجاورت گیت گاهی B قرار گرفته باشد و از نظر زمانی ، انتشار پالس های گیت گاهی A و گیت گاهی B با یکدیگر چنان تفاوت داشته باشند بطوریکه گیت گاهی B پالسهای گیت گاهی A را ، پالسهای تگی قرار گرفته درناحیه بازرسی خود تفسیر کند آنگاه تداخل رخ خواهد داد که این تداخل منجر به آلارم دادن از سوی گیت گاهی B خواهد شد برای رفع این تداخل کافیست هر دو گیت دقیقا همزمان پالسهای خود را منتشر کنند که به این همزمانی سنکرون کردن میگویند . جهت سنکرون سازی امکاناتی استاندارد بر روی بورد دستگاه وجود دارد . این امکانات معمولا بصورت جامپرها وکلیدهایی بر روی بورد دستگاه هستند .
نکته آخر اینکه در این تکنولوژی نیز مانند تکنولوژی RF از آنتن تک پایه میتوان بهره برد .

نصب گیت گاهی EM

گیت گاهی EM بیشتر در اروپا استفاده می شوند فرکانس کاری این گیت گاهی معمولا بر روی 3 KHz تنظیم میشود بر خلاف تکنولوژی های RF و AM که در آن گیتها میتوانستند بصورت تک پایه نصب شوند گیتهای EM غالبا بصورت دو پایه نصب می شوند . ابعاد آنتن های گیت گاهی EM بزرگتر از دو تکنولوژی RF و AM است (حدود 150 × 80×10 ) برد موثر این آنتن ها حدودا 80 cm است .
نکته با اهمیت در مورد این تکنولوژی تگ های برچسبی آن است که علاوه بر کوچک بودن آنها می توان آنها را بارها فعال و غیر فعال کرد همانطور که قبلا نیز اشاره شد یکی از کاربردهای تگهای EM استفاده در کتابخانه هایی است که کتاب امانت میدهند این کتابخانه ها تگ ها را درون شیرازه ی کتابها جاسازی میکنند قبل از اینکه شخص کتاب را تحویل بگیرد متصدی کتابخانه مشخصات کتاب را ثبت میکند وسپس با قرار دادن بر روی دستگاه غیر فعالساز تگ را غیر فعال میکند و شخص از گیت عبور میکند هنگامی که کتاب برای تحویل به کتابخانه باز میگردد متصدی کتابخانه بعد از تحویل گرفتن کتاب وثبت مشخصات کتاب مجددا تگ را با قرار دادن کتاب بر روی دستگاه فعال ساز فعال می کند و کتاب را در قفسه قرار میدهد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه ی عملکرد گیر لباس (گیر پوشاک) و نصب گیت گاهی با متخصصین ما در شرکت گیت آرتابان تماس بگیرید.

 

www.artaban-co.com


تشریفات عروسی , تشریفات مجالس گاهی ,دستگاه ,تکنولوژی ,فرکانس ,تداخل ,استفاده ,وجود دارد ,بورد دستگاه ,دستگاه جدید ,قرار گرفته ,متصدی کتابخانه ,شعاع میدان مغناطیسی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ج مثل جوانی فیلم و سریال سیمانان (Cmanon) گستره ی وب حسابداری آتلانتیـــس hosnaghaderi ~ Together With Pandas ~ اخبار و اطلاعات سئو حرفه ای